‘Het helpt echt, die Youth Alpha cursus’

Youth-Alpha
Lees hier Martijn zijn opvatting over hoe God via de mens het evangelie verspreidt.
“Echt,die cursus helpt me zo erg!  Mijn gebeden worden echt verhoord.”

Gesprekken
Afgelopen maandag kreeg ik van een deelnemer van de Youth Alpha via een ‘whatsApp’ (het nieuwe sms-en) te horen:  “Echt,die cursus helpt me zo erg! Mijn gebeden worden echt verhoord.”‘ We hebben daarna nog een tijdje over en weer berichten gestuurd en op het laatst zei de persoon in kwestie: “Je helpt echt!”  Dit naar aanleiding van de gesprekken die we hebben gehad.

Een instrument van God
Wow, wat was ik blij met zo’n bemoediging en wat een bemoediging voor het hele team, we doen dit namelijk als team. Zelf echter ervoer ik het ook als een groot compliment. Nu heb ik geleerd om complimenten aan te nemen, maar geef ik het altijd direct terug aan God. Want dit is niet mijn verdienste of het is niet ons verdienste als team, niemand komt namelijk tot Jezus, tenzij het Hem door de Vader (God) gegeven is (Joh 6: 65). Alleen God trekt mensen, Hij klopt op onze harten (Openbaringen 3:20). Het enige wat ik doe is mij laten gebruiken door deze God. Ik ben als een instrument in Zijn hand en zo kunt u dat ook zijn. Het enige wat we hoeven te doen is te zeggen: ‘Heer, hier ben ik’! ‘Wilt u mij gebruiken voor uw koninkrijk’?.

Het evangelie
Ik vertel dit ook altijd aan het team. Wij kunnen namelijk niet iemand tot geloof in Jezus brengen of iemand enthousiasmeren voor het evangelie, alleen God kan dit. Dit geeft zoveel rust, omdat wij dan niet meer hard hoeven te ploeteren of iemand proberen met veel argumenten of diepzinnige gesprekken te overtuigen. We mogen in de wetenschap leven, dat God dit werk doet en wij mogen ons alleen maar door Hem laten gebruiken.

Overtuiging
Hoe zit dit in uw leven? Gelooft u dat God ook u wilt gebruiken? Ieder individueel op de manier wat bij u past? Ik ben hier van overtuigd!

Sportweek
Wat was ik zondag ook blij met zoveel positieve reacties op de sportweek die we gaan organiseren in de wijk. Wat was ik blij met alle reacties om mee te helpen met deze sportweek. Misschien is dit wel hoe God u wilt gebruiken door praktisch te helpen met dit soort projecten. Ik heb voor deze sportweek nog heel veel mensen nodig, dus u hoeft alleen maar te mailen.

Sportweek Sonrise Haarlem
Hierbij nog een keer het filmpje van Sonrise Haarlem. Vanuit de PKN organiseren zij al een aantal jaar deze sportweek

Reacties
Ps: ik vind het leuk als jullie willen reageren op mijn blogs. Schroom dus niet om te zeggen wat op uw hart ligt.

Blessings,

Martijn Ouwerkerk

About Martijn Ouwerkerk
Martijn Ouwerkerk, voor 20 uur in de week missionair jongerenwerker in de Protestantse gemeente Zaandam. Getrouwd en woonachtend in Leiden. Passie voor Jezus en jongeren. Zijn visie is geloven weer interessant te maken voor jeugd en jongeren en deze jongeren een plek te geven in de kerk.

Categorieën: 15 jaar en ouder, Blog, Jeugd | Tags: , , , , , | Geplaatst op 26 april 2012

Deel dit bericht met anderen : Facebook Twitter Google

1 Reactie

  1. door Marijke

    Op 29 april 2012

    Mooi Martijn, om te merken dat wat je doet gewaardeerd wordt! En dat je op die manier een instrument van God mag zijn, en, denk ik, anderen via jou ook Gods hulp, liefde enz. mogen zien en ontvangen!
    En zo krijgt ‘je gebruikt voelen door iemand’ een heel andere, mooie, betekenis!

close window

Service Times & Directions

Weekend Masses in English

Saturday Morning: 8:00 am

Saturday Vigil: 4:30 pm

Sunday: 7:30 am, 9:00 am, 10:45 am,
12:30 pm, 5:30 pm

Weekend Masses In Español

Saturday Vigil: 6:15pm

Sunday: 9:00am, 7:15pm

Weekday Morning Masses

Monday, Tuesday, Thursday & Friday: 8:30 am

map
6654 Main Street
Wonderland, AK 45202
(513) 555-7856