De favoriete Bijbeltekst van Kitty Prins-Hoeksema

Bijbel

Gemeenteleden vertellen in ‘De favoriete Bijbeltekst van..’ over hun favoriete Bijbelpassage en leggen uit waarom juist deze passage veel voor hen betekent. Rein de lange gaf het stokje door aan Kitty Prins-Hoeksema.

Mijn favoriete Bijbeltekst is: Psalm 100 “De HEER is goed, zijn liefde duurt eeuwig, zijn trouw van geslacht op geslacht”

Trouwtekst
Dit is de trouwtekst van Ruud en mij op 27 mei 1970 en ondanks veel verdriet in ons en daarna in mijn leven (Ruud is overleden in 1996) heb ik toch ervaren, dat het geloof van mijn en zijn ouders veel voor ons heeft betekend. Niet de strenge regels, dat vonden zij niet met het geloof te maken hebben, maar de liefde. En de kracht die ik ontvangen heb! Zomaar of toch niet zomaar, want ik heb vaak gebeden om kracht en voelde me toen rustiger worden. En kreeg daarna ineens kleine “schouderklopjes”, die alleen ikzelf kon zien als de liefde van God voor iemand die verdriet heeft.

“De HEER is goed, zijn liefde duurt eeuwig, zijn trouw van geslacht op geslacht”

Nu nog put ik daar kracht uit en degenen, die mij kennen, weten dat ik ook weer heel gelukkig ben met een lieve vriend, die ik heb ontmoet tijdens één van mijn activiteiten als vrijwilliger voor de kerk. Vrijwilligerswerk levert geen geld op, maar zoveel meer! Ik heb er zelfs mijn baan in het ZMC aan te danken! En nu ik gepensioneerd ben doe ik dat als vrijwilliger (namelijk voor elke zondagse oec viering een koor, solist en organist zoeken) en dit is zo belangrijk, want de patiënten hebben vaak bemoediging nodig en dat ontvangen ze daar… Met liefde doe ik dit mooie werk en ik hoop zo, dat de geestelijk verzorgers niet wegbezuinigd zullen worden….

Een oproep
Trouwens, ook als diaken voel ik me gedragen in een fijne groep mensen: maar wat zou het geweldig zijn als er nog meer vrijwilligers zijn, die onze groep willen versterken: zo hard nodig! Toch even een oproep dus, maar uit liefde voor de kerk. Ik ben namelijk heel blij om bij de (Noorder)kerk te horen en zo nog steeds mijn geloof kan versterken en verdiepen.

Kitty geeft het stokje door aan Neeltje Waagmeester.

Hier vindt u een overzicht van alle favoriete Bijbelteksten.

About Neeltje
Ik heb dit artikel op de website geplaatst als lid van de webredactie. Dit betekent dat het niet door mij geschreven is. Wilt u reageren op dit artikel, dan kan dat door hier onder een commentaar toe te voegen. Uw commentaar is dan voor iedereen leesbaar. U kunt er ook voor kiezen om een email te sturen naar de webredactie, door te klikken op de link hieronder. De leden van de webredactie zijn Neeltje, Roselien, Christien en Marja.

Categorieën: Favoriete Bijbelteksten, Nieuws | Tags: , , , , , , , | Geplaatst op 14 november 2012

Deel dit bericht met anderen : Facebook Twitter Google

1 Reactie

  1. door Susan Prins

    Op 14 november 2012

    Mooi stukje van mijn moeder…

close window

Service Times & Directions

Weekend Masses in English

Saturday Morning: 8:00 am

Saturday Vigil: 4:30 pm

Sunday: 7:30 am, 9:00 am, 10:45 am,
12:30 pm, 5:30 pm

Weekend Masses In Español

Saturday Vigil: 6:15pm

Sunday: 9:00am, 7:15pm

Weekday Morning Masses

Monday, Tuesday, Thursday & Friday: 8:30 am

map
6654 Main Street
Wonderland, AK 45202
(513) 555-7856